www.salvimar.com

11/01/2015

MADAGASCAR 2015

Ja feia alguns anys que no sortia a pescar fora.
Em va apareixer la oportunitat d´anar, a un viatge de pesca organitzat per Didier Desprat, destinació, illa de Nosy Be (Illa del perfum) a Madagascar.
No ho podia deixar escapar, i li vaig proposar a l´Adri si volia venir. Aquestes coses si les penses gaire, no les fas, i com el que no vol la cosa, ens apuntem al "tour".
El trajecte fins alla no es facil, i cal anar mentalitzat, pero un cop arribes al desti, t´adones que ha valgut la pena, es un lloc molt molt guapo i exotic,
Aqui el gran dia esperat, per fi ha arribat la data ! cami fins a Marsella per autopista, i un cop alla agafar un vol cap a la capital de Madagascar, lo mes divertit es que de la capital a la Illa de Nosy Be, es un altre vol de 50 min. Pero que entre un i altre passen 8 hores, ja podeu imaginar, despres d´un vol de mes de 9 hores, toooorna a esperar a l´aeroport, pero amb paciencia tot arriba, i el moment de posar peus a terra a Nosy Be, penses...ara si !

Un cop situats, preparem tot el material, i anem a dormir neguitosos, dema ens espera un dia de pesca a Madagascar!
estem supercansats del viatge, pero els nervis dominen la situació, no per gaire estona, tanco els ulls i a les cinc del mati ja clareja, anem a esmorzar Adri, el gran dia a arribat

A la platja ens espera una embarcació d´uns 8 metres amb un motos de dos temps de 115 cv. En Farlen i en Francis ens faran de guies i pescaran amb nosaltres.
 El fons marí es espectacular, i de vegades, perdies la concentració en la pesca contemplant la diversitat marina.
Tot i que anem pescant algunes peçes, no es el que esperaba, creia que trobaria molt de mes peix, pero al ser el primer dia i pescar dins la bahia, ens deixem portar, i no treiem conclusions abans d´hora.
Finalment la jornada es bona, i hem pogut disfrutar amb algunes peçes, com la carpa roja, amb una semblança al dento, sempre es una presa que reconforta pescarla

El viatge era tota una sorpresa, ja que el feiem juntament amb cuatre Francesos que no coneixiem de res, varem tenir sort i varem trobar bona gent, molt amigable, i comoda per pescar.
Al vespre al "hotel" hi habia un sopar amb part de les captures, primer feien un carpaccio amb llima, ceba i tomaquet que perdies el seny, depres el peix, fet a la brasa, tambe molt bo, acompanyat amb arros, i de postres la maravellosa i espectacular fruita que tenen alla, platans, pinya i mango, costaba de creure que un producte natural, pogues arribar a estar tant bo.

El seguent dia, va ser el pitjor en tema pesca, varem anar a buscar els pelagics, pero no hi eren, Esperabem amb ansia el Bibouak, es un viatge que es fa sortint desde Nosy Be cap a Nosy Iranja (una illa amb 400 habitants on passarem dues nits) per el cami anem pescant be, els llocs son impressionants, l´aigua calenta i molt neta, la cosa pinta be ............Continuará.