www.salvimar.com

8/02/2021

AVUI A PER MERO !


Hi ha dies que ho tens clar, i saps perfectament on vols anar, quedo a primera hora amb en Tete i Mikel i els hi dic que avui anem per mero!

Les condicions no són gaire bones, i la previsió diu que empitjorarà, fondegem la barca i cadascú tira cap al seu lloc, sé d'una esquerda que pot donar bons resultats, vaig amb el meu Dark Side, i a la boia un 75 per si de cas, el corrent va en augment i cada cop és mes difícil poder aguantar al lloc, trobo l'esquerda i ja abans d obrir el lot veig una ombra a l'interior que promet, efectivament és un mero i la mida ja és més que acceptable, sense rumiar gaire s´emporta el primer tret, pujo obrint carret i agafo el 75 per doblegar la peça, em costa ventilar, ja que el moviment de les onades i la forta corrent no ho posen gens fàcilperò no tinc pressa, un cop preparat puc finalment baixar, puc veure que està ven clavat però un segon tret em deixarà treballar millor la peça, ara ja el tinc amb dues varilles i tinc d'estudiar com el trec, en fer la següent caiguda vaig sense fusell i ja puc veure un altre mero que em fa la vela, cony ! aquest que??, sembla que sàpiga que no porto fusell i es posa a fer d'espectador, no tinc cap possibilitat per el que em centro en el que tinc clavat, vaig intentantperò una pedra impedeix executar l'acció, vaig a buscar ajuda i de passada intentar reposar una mica i hidratar-me, recullo als companys i explico la situació, canvio en Mikel de zona i en Tete em fa de barquer, cosa que em dona mes seguretat, ell em diu que agafi el seu fusell e intenti pescar l'espectador si encara i és, i així ho faig, però no m´adono que el regulador de potència estava posicionat al mínim, faig la caiguda i voilá ja el veig, sembla tranquil i em puc posar a una distància apropiada per disparar, la sorpresa va ser meva al prémer el gatell, ja que la varilla amb la potència al mínim ni arriba on era ell, ostres quina manera mes ximple de perdre una peça, però no passa res, poc més tard entre patiment puc treure el mero, que no arriba a cinc quilos però ja és maco, el sol apreta i la costa es va emplenant d´embarcacions, condicions que ens obliguen a deixar la pesca per un altre dia.